Actual

Vin facturile de la Hidroelectrica! Ce puteți face dacă aveți de plătit mai mult decât ați consumat

Facturi, sursa foto Kanal D
sursa foto Kanal D

Autoritățile oferă o cale de atac în cazul în care un client consideră că factura sa de gaz sau de energie este excesivă. Clientul care are o factură de gaz sau de electricitate ar trebui să vorbească mai întâi cu furnizorul său și să își exprime plângerile.

În cazul în care totalul de pe factură nu reprezintă cu exactitate ceea ce s-a consumat, furnizorul trebuie să explice cum a fost determinat într-un mod evident și ușor de înțeles.În cazul în care consumatorul contestă în vreun fel taxa sau solicită o explicație, plata facturii este suspendată.

Ce să faceți dacă factura este prea mare

”De la 1 aprilie intră în vigoare acele două regulamente pentru furnizarea energiei și a gazelor naturale, care au prevederi similare. Ambele au un model de factură simplificat, cel puțin prima pagină a facturii va trebui să conțină doar informațiile strict necesare pentru client.

Orice client care contestă factura sau solicită informații suplimentare cu privire la factură, indiferent dacă vorbim despre valoare, de preț unitar sau cantitate sau alte elemente ale facturii, are dreptul să primească răspuns de la furnizor la această solicitare în 15 zile lucrătoare.

Până când nu primește acest răspuns de la furnizor obligațiile de plată sunt suspendate”, a explicat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, la Antena 3.

Odată ce situația este clarificată și se stabilește că factura este corectă, trebuie efectuată plata, împreună cu toate penalitățile aplicabile. Cu toate acestea, plata poate fi suspendată pentru o perioadă de maximum 15 zile lucrătoare, timp în care se așteaptă ca furnizorul să ofere un răspuns. În cazul în care se stabilește că clientul a avut dreptate, furnizorul trebuie să revizuiască factura și să ajusteze suma în mod corespunzător.

„În momentul în care lucrurile sunt clare și se dovedește că factura a fost corectă, atunci trebuie să achite factura cu eventualele penalități, suspendate doar pe acea perioadă de 15 zile lucrătoare, timp în care furnizorul trebuie să răspundă, iar în cazul în care se dovedește că acel client a avut dreptate, furnizorul va reface factura și va corecta suma„” a mai adăugat oficialul ANRE.

 Când vin facturile de la Hidroelectrica?

Furnizorul de energie Hidroelectrica, care nu a mai trimis facturi către consumatori de jumătate de an, a venit cu o rugăminte pentru clienții săi.

Consumatorii vor afla cât au de plătit: „începând cu săptămâna 27 – 31 martie. Momentan, compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme. Apelăm la înțelegere din partea clienților noștri și îi încurajăm să ne semnaleze eventualele neconformități constatate pentru a le putea remedia. Pentru sesizări legate de sold, am înființat special adresa de e-mail sold@hidroelectrica.ro”, au transmis reprezentanții companiei, citați  de economedia.ro.