Sportul în sarcină. La ce trebuie să fii atentă pentru a nu pune copilul în pericol

Social

Stiri / Social 12 Views

Sportul în sarcină. La ce trebuie să fii atentă pentru a nu pune copilul în pericol

Sportul în sarcină nu este periculos atât timp cât nu presupune un efort mare, dar există și permisiunea medicului. Exercițiile fizice regulate te ajută să fii sănătoasă și în formă.

Menținerea unei activități fizice de rutină pe tot parcursul sarcinii vă poate ajuta să rămâneți sănătoase și să vă simțiți bine.

Sportul în sarcină vă poate îmbunătăți postura și puteți scădea unele disconforturi obișnuite, cum ar fi durerile de spate și oboseala.

Există dovezi că activitatea fizică poate împiedica

diabetul gestational (diabet zaharat care se dezvoltă în timpul sarcinii) poate să scadă stresul și să construiască mai multă stamină necesară sarcinii și nașterii.

Dacă ați fost activă fizic înainte de sarcină, ar trebui să vă puteți continua activitatea cu moderație.

O plimbare de 15 minute pe zi poate avea efecte uimitoare pentru corp

Nu încercați să faceți sport ca înainte, în schimb, faceți ceea ce vă este mai confortabil acum.

Aerobica cu impact redus este încurajată în comparație cu impactul puternic.

Sportul în arcină trebuie observat îndeaproape de un obstetrician.

Dacă nu ați făcut sport în mod regulat înainte, puteți începe un program de exerciții fizice în timpul sarcinii, după consultarea cu medicul.

Plimbarea este considerată bună și sigură atunci când este însărcinată.

Colegiul American de Obstetrică și Ginecologie recomandă 30 de minute sau mai mult de exerciții moderate pe zi, în majoritatea, dacă nu în toate zilele săptămânii.

Excepție fac cazurile în care aveți o complicație medicală sau de sarcină.

Sportul în sarcină – ce nu ar trebui să faci

Dacă aveți o problemă medicală, cum ar fi astmul, bolile cardiace sau diabetul, este posibil ca exercițiile fizice să nu fie recomandate.

Exercițiul poate fi, de asemenea, dăunător dacă aveți o afecțiune legată de sarcină, cum ar fi:

– sângerare

– placenta joasă

– șanse de avort spontan

– nașteri premature anterioare

– cervix slab.

Discutați cu specialistul înainte de a începe un program de exerciții fizice.

De asemenea, acesta vă poate oferi indicații personalizate privind exercițiile fizice, pe baza istoricului medical.

Sportul în sarcină – ce exerciții sunt sigure

Cele mai multe exerciții sunt sigure în timpul sarcinii, atâta timp cât le exersați cu prudență și nu exagerați.

Cele mai sigure și mai productive activități sunt înotul, mersul pe jos, bicicleta medicinală sau eliptică, aerobicul cu impact redus (predat de un instructor de aerobic certificat).

Aceste activități prezintă un risc redus de vătămare, sunt bune pentru întregul corp și pot fi continuate până la naștere.

Tenisul mai este unul dintre acele activități sigure, dar schimbările de echilibru în timpul sarcinii pot afecta mișcările rapide.

Alte activități, cum ar fi jogging-ul, se pot face cu moderație, mai ales dacă le-ați făcut înainte de sarcină.

Poate doriți să alegeți exerciții sau activități care nu necesită echilibru sau coordonare, în special mai târziu în sarcină.

Pentru a face exerciții de forță și tonifiere care pot fi făcute în siguranță, în timpul sarcinii, consultați medicul și un antrenor certificat.

Top 7 mituri despre sarcină. Experții clarifică cele mai mari temeri

Sportul în sarcină – ce exerciții ar trebui să eviți

– să-ți ții respirația în timpul activităților fizice

– care au un risc ridicat de accidentare – călăritul, skiatul

– sporturi de contact – fotbal, baschet, volei

– orice tip de exerciții care pot cauza traume abdominale

– exerciții care necesită efort precum săriturile, alergarea, etc

– exerciții intense urmate de perioade lungi de sedentarism

– exerciții într-un mediu cu umiditate, pe căldură mare

– mișcări de rotire ale torsului.

Sportul în sarcină – sarcina poate afecta exercițiile fizice?

Schimbările fizice în timpul sarcinii creează cerințe suplimentare asupra corpului.

Ținând cont de modificările apărute, rețineți că trebuie să ascultați corpul și să vă ajustați activitățile sau să faceți exerciții de rutină, după cum este necesar.

Ce modificări pot să apară

– copilul în curs de dezvoltare și alte schimbări interne necesită mai mult oxigen și energie.

– hormonii produși în timpul sarcinii determină întinderea ligamentelor care vă sprijină articulațiile, crescând riscul de rănire

– greutatea în plus și distribuția neuniformă a greutății vă schimbă centrul de greutate.

Greutatea suplimentară pune, de asemenea, stres asupra articulațiilor și a mușchilor din partea inferioară a spatelui și a zonei pelvine și vă face să vă pierdeți echilibrul.

Sportul în sarcină – avertismente

Oprește orice activitate fizică și mergi la doctor dacă:

– ai dureri în piept

– ai dureri abdominale, pelviene sau contracții persistente

– durere de cap

– observi absența sau scăderea mișcărilor bebelușului

– ai stări de amețeală, greață

– îți este frig

– ai scurgeri vaginale

– ai o scurgere subită din vagin

– observi bătăi neregulate ale inimii

– respiri greu

– ai dificultăți la mers

– simți mușchii slăbiți.

8 gustări sănătoase pentru femeile însărcinate. Ce este recomandat să mănânci

Sportul după sarcină – când îți reiei activitatea fizică

Cel mai bine este să întrebați medicul cât de curând puteți începe să faceți sport după nașterea copilului.

Deși este posibil să fiți dornice să vă reapucați rapid de sport, reveniți treptat la acesta.

Urmați recomandările de exerciții ale medicului.

Majoritatea femeilor pot efectua în condiții de siguranță o activitate cu impact scăzut la una sau două săptămâni după nașterea normală (sau trei până la patru săptămâni după nașterea cezariană).

Faceți aproximativ jumătate din totalul exercițiilor fizice pe care le făceați înainte.

Nu aveți de ce să vă grăbiți pentru a slăbi, și acest lucru se va întâmpla destul de repede.

Sănătatea voastră este mai importantă decât silueta de vis la care visează toate femeile.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Post-ul Sportul în sarcină. La ce trebuie să fii atentă pentru a nu pune copilul în pericol apare prima dată în Libertatea pentru femei.