Sănătatea orală – cum previi formarea tartrului pe dinți

Social

Stiri / Social 11 Views

Sănătatea orală – cum previi formarea tartrului pe dinți

Sănătatea orală este importantă la orice vârstă. De asemenea, trebuie să mergi la stomatolog dacă ai probleme cu tartrul pe dinți.

Din lipsă de timp, de bani, multe persoane vizitează în ultimul moment cabinetul stomatologic.

Din nefericire, de cele mai multe ori nu se mai pot salva dinții, dacă sunt probleme grave.

Sunt și persoane care nu știu să se spele corect pe dinți și când este bine să o facă, au anumite vicii, iar acest lucru se observă direct pe dantură.

Măcar o dată pe an poți merge la stomatolog pentru a te asigura că nu vei avea probleme majore care să te coste mult.

Întotdeauna prevenția va fi mai ieftină.

Dinții pătați au nevoie de atenție sporită. Cum să-ți ferești dantura de pete

Toată lumea are tartru dentar, sau cel puțin marea majoritate se confruntă cu asta.

Tartrul este un film lipicios care se formează atunci când bacteriile din gură se acumulează pe dinți.

Când nu îndepărtezi tartrul la timp, vei ajunge la medic obligatoriu, și vei scoate și bani din buzunar.

Nici senzația de îndepărtare a acestuia nu este una dintre cele mai plăcute.

Tartrul lăsat pe dantură slăbește dinții. Aceasta duce la degradarea și boala gingiilor.

Nu puteți scăpa de toate bacteriile din gură (unele dintre ele sunt, de fapt, bune), dar puteți să preveniți formarea tartrului.

Sănătatea orală – cum previi formarea tartrului pe dinți 1. Periați dinții cel puțin de două ori pe zi

În mod ideal, stomatologii recomandă tuturor să perieze dinții după fiecare masă pentru a elimina placa imediat ce se dezvoltă.

Este deosebit de important să vă spălați și înainte de culcare pentru ca mizeriile să nu stea în gură toată noaptea.

Utilizați o periuță de dinți cu peri moi. Părul dur poate răni gingiile tale.

Asigurați-vă că înlocuiți periuța de dinți la fiecare 3-4 luni. Dacă este prea uzată, nu va mai spăla dinții la fel de bine.

Sănătatea orală – cum perii dinții

– ține periuța de dinți la un unghi de 45 de grade cu gingiile în timp ce vă periați

-faceți mișcări ușoare și circulare

– spălați bine toată gura – suprafețele exterioare și interioare, dar și vârfurile dinților

– periați-vă limba pentru a elimina bacteriile și pentru a vă împrospăta respirația

– petreceți 2 minute întregi la periaj

Puteți folosi și periuțele de dinți electronice.

6 mituri despre dentiția copiilor. Ce este adevărat și cum ai grijă de dințișorii lor

2. Curățați între dinți

Dinții nu sunt singurele locuri în care se adună mizeria.

Se ascunde, de asemenea, și în spațiile dintre dinți.

Folosiți ața dentară pentru aceste spații, chiar de două ori pe zi.

Nu este nici un moment corect sau greșit de curățat între dinți.

Puteți face acest lucru înainte de a vă peria sau după. Doar asigurați-vă că o faceți.

3. Folosește apa de gură

Pentru mulți oameni, apa de gură antibacteriană poate fi o altă opțiune în setul de instrumente pentru prevenirea plăcilor dentare.

Apa de gură ajută, în general, la relaxarea plăcilor, făcându-le mai ușor de îndepărtat.

Pe piață sunt comercializate diferite tipuri de apă de gură. Se poate ca nu toate să aibă efect la tine. Le încerci până o găsești pe cea potrivită.

Poți cere și sfatul medicului dentist, în acest sens.

Unele ape de gură cu alcool vă poate usca gura. Nu este bine pentru prevenirea plăcilor.

Saliva vă ajută să vă mențineți sănătatea. Gura uscată poate duce la acumularea unui tip de placă numită placă adezivă, care este mai greu de curățat.

Discutați cu medicul dentist cu privire la care apă de gură ar putea fi potrivită pentru întreaga familie.

Analizează-ți gura, buzele, obrajii și limba! Ai putea să-ți salvezi viața

4. Redu cantitățile de zahăr și amidon

Când terminați de mâncat, bacteriile se hrănesc cu zahărul din cavitatea bucală. De aceea este necesar un periaj bun.

Alimentele cu mult zahăr și alimentele acide cauzează degradarea danturii. Mănâncă-le cu moderație și vei evita problemele.

Sănătatea orală – alimente neprietenoase cu dinții

– mâncăruri bogate în amidon, cum ar fi cartofii și pâinea

– bomboanele lipicioase care se agață de dinți

– băuturile răcoritoare carbogazoase

– alcoolul

Când consumați unul dintre produsele amintite, beți mai multă apă după aceea, pentru a spăla și pentru a vă menține gura umedă.

Încercați să nu luați gustări între mese și să vă spălați după ce vă mâncați pentru a vă păstra dinții albi.

Dacă nu aveți periuța de dinți la îndemână după masă, mestecați guma fără zahăr.

5. Vizitați frecvent medicul dentist

Rutina zilnică previne formarea tartrului dentar. La fel de important este să mergeți și la cabinetul stomatologic.

Indiferent de cât de bine ai grijă de dantura ta, nu o vei face ca un medic, astfel că pot să apară lucruri care îți scapă din vedere sau pe care nu le cunoști.

Medicul poate să intervină la timp acolo unde sunt probleme, te poate învăța cum să te speli corect pe dinți, ce produse să folosești.

Păstrarea sănătății orale vă poate asigura un zâmbet luminos și frumos luminos pe termen lung.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Post-ul Sănătatea orală – cum previi formarea tartrului pe dinți apare prima dată în Libertatea pentru femei.