Cum se mănâncă avocado. Ce calități nutritive are

Utile

Stiri / Utile 18 Views

Cum se mănâncă avocado. Ce calități nutritive are

Avocado este un fruct care se bucură din ce în ce mai mult de atenția noastră. Dacă îl alegi cum trebuie și îl consumi crud vei putea beneficia de toate calitățile sale nutritive. Iată cum se mănâncă avocado și de ce e bine să îl incluzi zilnic în alimentația ta.

La noi se găsesc două tipuri de avocado, în formă de pară sau rotund, verde și violet spre negru. Cu cât este mai copt, cu atât se închide la culoare. Fructele pot cântări între 100 g și un kilogram. Avocado conține vitaminele: A, C, D, E, K, B6, B12. Conține grăsimi bune și 25% din doza zilnică recomandată de vitamina C. Mai conține minerale precum: calciu, fier, potasiu, magneziu, fosfor, potasiu, cupru, mangan și altele.

Un avocado este copt atunci când, apăsat cu degetul în zona unde a fost codița, este moale. Dacă nu l-ai luat deja copt, îl poți lăsa câteva zile, alături de mere și banane care vor grăbi coacerea lui prin substanțele pe care le elimină. Când avocado este copt se taie cu un cuțit, longitudinal, până la sâmbure. Apoi se mișcă cele două jumătăți stânga, dreapta și se desface în două. Se scoate sâmburele cu un cuțit. După care, cu ajutorul unei linguri se scoate miezul și se înlătură coaja. Acesta se poate felia, mărunți sau pasa și folosi în salate, paste, sosuri sau  în sandvișuri.

Unii recomandă și folosirea sâmburelui de avocado. Cu toate acestea, nefiind încă suficiente studii este mai bine să rămâi doar la fruct pentru consum.

De ce e bun avocado?

Fiindcă conține, pe lângă grăsimi benefice și multe vitamine și  minerale, cum sunt cele din gama B, vitamina C, E, K. De asemenea, minerale precum calciu, fier, magneziu, mangan, fosfor, sodiu, zinc.

Un avocado conține mai mult sodiu decât o banană, respectiv 14% din doza recomandată zilnic, față de 10% cât conține o banană.

Avocado conține 23% acid folic,  care are un efect benefic asupra bolilor inimii și previne accidentul vascular cerebral. De asemenea, este esențial în prevenirea unor anomalii congenitale.

Vitamina E și acizii monosaturați sunt și ei buni pentru inimă.

Avocado ajută corpul nostru să absoarbă de 5 ori mai multe carotenoide (licopen și betacaroten).

Este bun pentru ochi, datorită conținutului în luteină, care protejează împotriva degenerescenței maculare și a cataractelor.

Prin conținutul în betasitosterol  avocado scade colesterolul rău cu 22%, crește colesterolul bun cu 11% și reduce trigliceridele sangvine cu 20%.

Studiile arată că acidul oleic previne cancerul de sân, inhibă creșterea tumorală în cancerul de prostată și depistează celulele precanceroase și canceroase orale și le elimină.

Este bogat în fibre și te ajută să te simți sătul un timp îndelungat, deci te poate ajuta să slăbești, mâncând mai puțin. Bogăția de fibre este benefică și în sănătatea metabolică și stablizarea glicemiei.

Extrasul de avocado poate rduce  și simptomele artritei.

Polifenolii și flavonoidele conținute au proprietăți antiinflamatoare.

Curăță intestinele, atenuând halena.

Uleiul de avocado este bun și pentru piele, tratează psoriazisul și alte iritații ale pielii.

Conține un antioxidant numit glutation care previne maladiile cardiace, cancerul și întârzie îmbătrânirea. Acest antioxidant combate radicalii liberi.

Dacă vei consuma un avocado pe zi, ficatul tău va produce mai mult glutation, care este numărul unu pe lista antioxidanților.

Este bogat în omega 9. Deși un avocado conține aproximativ 160 de calorii, este bogat și în omega 9, fiind una din cele mai bogate surse ale acestor grăsimi benefice. După cum se știe omega 9 reduce nivelul de colesterol rău (LDL), crescându-l pe cel bun (HDL).

Controlează insulina. Acest hormon și proteină este foarte puternică și elimină excesul de glucoză din organism. Dacă există un exces de glucoză acesta poate fi stocat în ficat și în țesutul muscular, dar dacă aceste organe sunt saturate, insulina deplasează glucoza către celulele adipoase. Acest stocaj poate duce la hipoglicemie, care poate provoca diabet, dar poate spori și pofta de glucide, care duce la îngrășare.

Post-ul Cum se mănâncă avocado. Ce calități nutritive are apare prima dată în Libertatea.ro.